Jistý kontakt s vozovkou
Použijte tyto tipy, aby vaše pneumatiky stále jezdily.
Údržba pneumatik
Pro vaši bezpečnost a pohodlí je velmi důležité, abyste měli pneumatiky v dobrém stavu. Na stárnutí a opotřebení pneumatik má vliv mnoho faktorů. Od stavu vozovky přes počasí až po váš styl jízdy.
Na této stránce najdete informace o tom, jak provádět pravidelné kontroly pneumatik, abyste se vyhnuli vážným problémům. Pokud máte pochybnosti, zajeďte k nejbližšímu prodejci Honda a naši odborní technici vám je zkontrolují.
Kontroly pneumatik
Faktory ovlivňující tlak v pneumatikách
Udržování správného tlaku v pneumatikách je klíčem k bezpečné a příjemné jízdě. Tlak v pneumatikách vašeho motocyklu přímo ovlivňuje jeho ovladatelnost, přilnavost a celkový výkon. Tlak v pneumatikách motocyklu ovlivňuje několik zásadních faktorů.
Informace o pneumatikách Honda
Přečtěte si informace o tlaku v pneumatikách, profilu pneumatik a dalších parametrech vašeho motocyklu Honda.
Jak zkontrolovat tlak v pneumatikách
Pokud jde o kontrolu správného tlaku v pneumatikách motocyklu, většina moderních motocyklů je vybavena systémem sledování tlaku v pneumatikách (TPMS). Na palubní desce se automaticky zobrazí tlak v pneumatikách a informace o případných problémech s pneumatikami, které je třeba řešit. Pokud nemáte na motocyklu nainstalovaný systém TPMS, zkontrolujte tlak v pneumatikách podle následujících pokynů. Doporučený tlak v pneumatikách a správné napnutí řetězu najdete na štítku umístěném na ochranném krytu řetězu nebo na kyvném ramenu motocyklu. Na cesty se hodí přenosný digitální kompresor a měřič tlaku v pneumatikách, který lze zapojit do 12V zásuvky.
-
1. Sejměte protiprachovou krytku ventilku.
-
2. Na ventilek pneumatiky nasaďte manometr.
-
3. Abyste získali přesný údaj, tlačte na manometr rovnoměrně.
-
4. Počkejte, až se hodnota na stupnici ustálí.
-
5. Po zjištění údajů můžete použít vhodnou pumpičku a dohustit na správný tlak vzduchu.
-
6. Pokud potřebujete vypustit vzduch (pokud je pneumatika přehuštěná), stiskněte kovový kolíček uprostřed ventilku a znovu zkontrolujte tlak v pneumatice.
Huštění pneumatik
Po kontrole tlaku v pneumatikách motocyklu je třeba dohustit pneumatiky, které potřebují trochu vzduchu navíc. To lze snadno provést buď doma, nebo na většině čerpacích stanic a autoservisů.
Na čerpací stanici
Když hustíte pneumatiky u čerpací stanice, sejměte z ventilků protiprachové ventilky. Nastavte na stroji požadovanou úroveň PSI – na displeji se zobrazí symboly + a -, které vám pomohou nastavit správný tlak. Poté nasaďte tlakovou hadičku na ventil. Na přístroji uvidíte aktuální tlak v pneumatice a můžete sledovat, jak se pneumatika nahustí na požadovanou hodnotu PSI. Poslouchejte zvukový signál a po dosažení správného tlaku v pneumatice hadičku sejměte. Na většině čerpacích stanic můžete za nahuštění pneumatik platit mincemi a některé přijímají i bezkontaktní platby.
Doma
Pokud máte přenosnou hustilku nebo kompresor, můžete pneumatiky nahustit doma. Funguje to podobně jako na čerpací stanici, ale je možné, že hadičku budete muset našroubovat na ventil, místo abyste ji jednoduše nasadili. Na ciferníku nebo displeji uvidíte, jak se pneumatika hustí. Dávejte na to pozor, protože ne všechny kompresory se vypnou automaticky, když dosáhnou správného PSI.
Po dokončení sejměte hadičku z ventilku pneumatiky, nasaďte zpět protiprachovou krytku a můžete pokračovat.
Často kladené dotazy k pneumatikám a tlaku v pneumatikách
Jak často mám kontrolovat tlak v pneumatikách motocyklu?
Tlak v pneumatikách byste měli kontrolovat alespoň jednou týdně a před dlouhými jízdami, protože správný tlak je zásadní pro bezpečnost, ovladatelnost a dlouhou životnost pneumatik.
Jaká je ideální hloubka dezénu pneumatik motocyklu?
Minimální zákonná hloubka dezénu je na většině míst 1 mm, ale pro optimální bezpečnost se doporučuje vyměnit pneumatiky, když hloubka dezénu klesne pod 2 mm.
Jak poznám, že je čas vyměnit pneumatiky motocyklu?
Pneumatiky by měly být vyměněny, pokud je hloubka dezénu nižší než minimální, pokud si všimnete prasklin, průrazů nebo boulí na boční stěně nebo pokud jsou pneumatiky starší než pět let.
Co způsobuje nerovnoměrné opotřebení pneumatik motocyklu?
Nerovnoměrné opotřebení pneumatik může být způsobeno nízkým nebo vysokým tlakem v pneumatikách, špatným seřízením kol nebo jízdními návyky, jako je časté prudké zatáčení nebo brzdění.
Je možné propíchnutou pneumatiku motocyklu opravit, nebo je třeba ji vyměnit?
Malé průrazy v oblasti běhounu lze často opravit, ale poškození boční stěny nebo velké průrazy obvykle znamenají, že je třeba pneumatiku vyměnit, aby byla zajištěna vaše bezpečnost.