Jedinečný slavnostní stříbrný model připomíná 25 let hybridních vozidel Honda
● „Nejstříbrnější“ lak vytvořil umělec Stuart Semple s využitím skutečného stříbra
● Na začátku hybridní cesty společnosti Honda byl v roce 1999 model Honda Insight
● Silná evoluce hybridních vozů Honda je již promítnuta do modelové řady 2024 – zejména v plně elektrifikované řadě mainstreamových modelů
Honda představila jedinečný Civic e:HEV s nejstříbrnějším lakem na světě u příležitosti oslav 25 let od uvedení historicky prvního hybridního vozu značky v Evropě, kterým byl v září 1999 model Insight.
Společnost Honda u příležitosti svého výročí hybridních technologií aplikovala na Civic e:HEV speciálně vyrobený jedinečný stříbrný lak vytvořený Stuartem Semplem, uznávaným umělcem a odborníkem na barvy. Autor nejstříbrnějšího odstínu na světě, společně s nejrůžovější růžovou, nejzlatější zlatou a nejčernější černou, dodal lak pro speciální slavnostní edici prostřednictvím svého studia Culture Hustle.
Stuart rád pracuje s těmi nejlepšími materiály. Laky vytváří mícháním 64% stříbrných směsí a pigmentů nejvyšší kvality v akrylové suspenzi. Lak lze snadno nanést na všechny povrchy a vytváří dojem povrchu ze zlata či stříbra. Umělcům umožňuje vytvářet díla, u kterých je třeba věrně napodobit tyto odstíny.
Jakmile byl lak namíchán, byl v britském Bournemouthu předán specialistům ze studia The Syrup Room na zakázkové projekty, kteří jej aplikovali na model Civic. Tým zkušených lakýrníků vyčistil a připravil karoserii vozu během tří dnů v prostředí s přísně regulovanou teplotou a poté aplikoval několik vrstev speciálního ochranného, odstranitelného laku. Nakonec byly pomocí vysoce přesného zařízení naneseny finální vrstvy nejstříbrnějšího laku a vznikl tak jedinečný slavnostní Civic.
Nik Pearson ze společnosti Honda Motor Europe uvedl: „Společnost Honda má v oboru nedostižné zkušenosti s hybridními technologiemi. V roce 1999 jsme začali vyrábět nejhospodárnější vůz na světě, revoluční model Insight, který byl prvním hybridem v Evropě využívajícím spalovací motor a elektromotor. Dnes nabízíme plně elektrifikovanou modelovou řadu, přičemž většina vozů spoléhá na naše inovativní hnací ústrojí e:HEV. Právě z těchto důvodů oslavujeme 25 let hybridních technologií, a tedy stříbrné výročí, jedinečným modelem – nejstříbrnějším vozem Civic. No řekněte, jestli nevypadá úžasně.“
Společnost Honda nyní vyrábí hybridní vozy již čtvrtou dekádu. Konstruktéři se posledního čtvrt století věnovali zdokonalování tohoto typu hnacího ústrojí. Výsledky jejich práce můžeme vidět na současné plně elektrifikované modelové řadě.
O modelu Civic e:HEV a inovativních hybridních technologiích Honda
Srdcem hybridního systému nejnovějšího modelu Civic, uvedeného v roce 2022, je pohonná jednotka e:HEV, která zahrnuje zážehový motor o objemu 2,0 l s Atkinsonovým cyklem a přímým vstřikováním, dva kompaktní, ale přesto výkonné elektromotory, lithium-iontový akumulátor s vysokou energetickou hustotou, řídicí jednotku napájení a inteligentní jednotku napájení.
11. generace modelu Civic, společně s hybridními modely Jazz, HR-V, ZR-V a CR-V, je součástí plně elektrifikované modelové řady. Dokonale kombinuje působivý výkon a pohotové reakce s plynulým přenosem výkonu a výjimečnou účinností, aniž by byla jakkoli ohrožena „radost z jízdy“.
Budoucnost hybridních technologií značky Honda vypadá radostně. V nadcházejících letech se na scénu vrátí kultovní model Prelude s hybridním hnacím ústrojím. Slibuje dokonalé jízdní vlastnosti a výjimečnou účinnost, společně s charakteristickým stylem a kultivovaností. Jde o další příklad toho, jak společnost Honda přináší „radost z jízdy“ zákazníkům v celé Evropě.
Dokonalé schopnosti hybridních technologií společnosti Honda lze sledovat také na závodních okruzích. V roce 2015, na začátku přeplňované hybridní éry, se značka vrátila do šampionátu Formule 1, kam dodává své motory. Od té doby překonala nejednu výzvu a neustále pohonnou jednotku zdokonaluje. Její úsilí korunoval v roce 2021 mistrovským titulem Max Verstappen ze stáje Oracle Red Bull Racing. Společnost Honda dodávala týmu pohonné jednotky také v letech 2022 a 2023, kdy stáj dosáhla dvakrát po sobě jak na titul v soutěži jednotlivců, tak na triumf v poháru konstruktérů.